03. janvāris 2018

Atvadies no ziemas noguruma – uzzini, kā vairot enerģiju!

Vai arī Tev ziemā pietrūkst enerģijas un Tu ilgojies pēc pavasara siltās saulītes, kas spēcina un pozitīvi uzlādē? Iesakām Tev vienkāršus un dabiskus veidus, kā atjaunot enerģijas krājumus un justies labāk.

Ar ko skaidrojams ziemas nogurums?

Pirms ziemas saulgriežiem dienas kļūst īsākas un saules gaisma, kas nonāk līdz mums, samazinās, tāpēc Tavs ķermenis sāk ražot vairāk melatonīna. Melatonīns tiek dēvēts par miega hormonu, jo palīdz aizmigt. Arī pēc saulgriežiem, kad dienas jau pamazām kļūst garākas, mēs aizvien turpinam izjust miegainību un reizēm pat spēku izsīkumu. Turklāt ķermenis ražo mazāk D vitamīna (jo tam pietrūkst saules gaismas). Tas, savukārt, samazina arī serotonīnu – noskaņojumu uzlabojošo un enerģiju vairojošo hormonu. Aukstajā sezonā mēs arī grēkojam ar ēšanu – ēdam vairāk sātīgus ēdienus, bet mazāk – liesus. Lai sagremotu sātīgos ēdienus, mūsu ķermenim nepieciešams ilgāks laiks, un mēs nogurstam. Vēl kāds būtisks aspekts – tā kā ir drēgns, mēs mazāk laika pavadām ārā un retāk veram vaļā logus. Tāpēc mūsu ķermenis saņem mazāk skābekļa, kas ir svarīgs galveno ķermeņa funkciju aktivizētājs. Visi šie aspekti rada nepatīkamu nogurumu, kas daļai cilvēku sākas pirms Ziemassvētkiem un ilgst līdz pat agram pavasarim.

Uzlādējies ar enerģiju vairojošu ēdienu!

Ja Tu iekļausi savās maltītēs šos produktus, jutīsies daudz vitālāk!

  • APELSĪNS ir lielisks C vitamīna, spēcīgā antioksidanta, avots. C vitamīns palīdz pasargāt no ārējiem agresoriem (un aukstuma) un tūlīt sniedz enerģiju. Antioksidanti vairo arī ādas pašaizsardzības spējas – tās ir ļoti nozīmīgas svaigam un mirdzošam izskatam!
  • MEDUS satur daudz antioksidantu, fermentu un aminoskābju. Tam ir ne tikai zems glikēmiskais indekss, bet tas ir arī karbohidrātu, enerģijas vairotāju, avots. Sagatavo savu enerģijas dzērienu, pudelei ūdens pievienojot vienu ēdamkaroti medus – tā pēcpusdienās lieliski aizvietosi kafiju! Turklāt medus ūdens lieliski palīdz mitrināt ādu, kas ir pirmais solis, lai padarītu to skaisti mirdzošu!
  • BANĀNI satur daudz vitamīnu, kālija un šķiedrvielu, kas padara tos par lielisku enerģijas avotu. Ne tikai Tavam ķermenim, bet arī ādai patīk šīs sastāvdaļas, kas piešķir tai burvīgu mirdzumu. Turklāt ķermenis var viegli pārvērst bagātīgo glikozes daudzumu tam nepieciešamajā enerģijā. Banānus ēd svaigus vai pievieno savai smūtija receptei!

Uzlabo savu maltīti ar augiem un garšvielām!

Viedi izvēlētas garšvielas padara maltītes gardākas un palīdz iegūt arī enerģiju. Iepazīstinām ar mūsu TOP 3 garšvielām!

  • KORIANDRAM piemīt antioksidantu un pretiekaisuma īpašības, un tas var palīdzēt līdzsvarot noskaņojumu. Turklāt koriandrs bagātīgi satur dzelzi un magniju, kas aktivizē ķermeņa funkcijas un veicina arī ādas detoksikāciju.
  • KANĒLIS ir salda un pikanta garšviela, kas ne tikai veicina siltu un laimīgu sajūtu, bet palīdz no rīta aktivizēt arī asinsriti un palielināt enerģiju – arī Tavā ādā! Uzkaisi kanēli muslim un izbaudi garšīgās brokastis!
  • INGVERS uzlabo vielmaiņu! Ingvers kā smūtija vai tējas garšviela būs viens no labākajiem enerģijas vairotājiem. Tā kā ingvers ir spēcīgs antioksidants, tas aizsargā pat dziļākos ādas slāņus pret novecošanos un palīdz saglabāt jauneklīgu izskatu.

Iepazīsties ar šiem enerģijas vairotājiem!

Sasveicinies ar zaļo tēju, atvadies no kafijas!

Kafija var sniegt ātru enerģijas devu, bet tā nav ilgnoturīga. Pamēģini tās vietā dzert zaļo tēju! Tā arī satur kofeīnu un palīdzēs saglabāt mundrumu, kā arī aktivizēs svarīgākās smadzeņu funkcijas. Turklāt zaļā tēja uzlabo arī fizisko pašsajūtu un palīdz justies mazāk nogurušai.

Sasveicinies ar popkornu, atvadies no čipsiem!

Ogļhidrāti čipsos sniegs sāta sajūtu uz neilgu laiku. Ja vēlies kādu veselīgāku našķi, ēd popkornu! Popkorns sniegs spēku ilgākam laikam, it īpaši pēcpusdienās.

Sasveicinies ar zemesriekstu sviestu, atvadies no šokolādes krēma!

Cukurs palielinās Tavu enerģiju, bet pēc tam tā strauji samazināsies, un Tu jutīsies nogurusi. Tāpēc šokolādes krēma vietā izvēlies veselīgāku produktu – zemesriekstu sviestu. E vitamīns ļaus justies spēcīgākai, B vitamīns stiprinās imunitāti, un magnijs veicinās kopējo labsajūtu.

Izmanto skaistumkopšanas palīgus, lai uzlabotu izskatu!

Ne tikai enerģiju vairojošs uzturs palīdzēs justies svaigi. Lieliski izskatīties palīdzēs arī šie gudrie skaistumkopšanas palīgi.

  • Ja jūties nogurusi, visticamāk arī āda neizskatās svaigi. Sejas sprejs acumirklī palīdzēs izskatīties labāk un saglabās sejas ādu mirdzošu. Ja tas būs bagātināts ar rožūdeni, kokosriekstu eļļu vai alveju, sprejs sniegs arī tūlītēju mitrināšanu un skaistu mirdzumu.
  • Žeņšeņs efektīvi veicina ādas vielmaiņu. Tas palielina skābekļa līmeni ādā un padara sejas ādu spožāku. Granātābols aktivizē un atjauno ādas šūnas pat visdziļākajos slāņos, kas, savukārt, stiprina ārējos slāņus un nodrošina veselīgu virskārtu. Kofeīns aktivizē ādas galvenās funkcijas, jo tā enerģiju palielinošās īpašības veicina vielmaiņu, izlīdzina smalkās līnijas un līdzsvaro nevienmērīgu ādu.

Iegūsti enerģiju ar saldētiem dārzeņiem un augļiem!

Ziemā, kad vietējie dārzeņi un augļi ir pieejami ierobežotākā daudzumā nekā vasarā, lielisks risinājums var būt savlaicīgi sasaldētu dārzeņu un augļu pievienošana maltītei (īpaši veselīgajiem smūtijiem). Svarīgi, lai tie būtu sasaldēti bez cukura un citiem garšas uzlabotājiem, bet tieši tādi, kā novākti dārzā vai siltumnīcā. Dārzeņos un augļos ir virkne barības vielu, kas labvēlīgi ietekmē ādas stāvokli un enerģijas līmeni. Šūnas kļūst vitālākas, āda izskatās svaigāka un pašsajūta labāka!

Izbaudi šo laiku līdz pavasarim, izskatoties un jūtoties skaisti!

4




Rakstīt komentāru