20. maijs 2015

5 veselīgu cilvēku rīta ieradumi

Ir 5 lietas, ko veiksmīgi un veselīgi cilvēki dara katru rītu, lai ik dienu nodzīvotu ar prieku.

1. Izdzer 2 glāzes auksta ūdens uzreiz pēc pamošanās

Lai gan tas izklausās pēc ļoti vienkārša padoma, rīta ūdens glāze dod neskaitāmus ieguvumus veselībai:

  • Tā atmodina vielmaiņu. Kāds vācu pētījums parādīja, ka auksta ūdens dzeršana uzreiz pēc pamošanās paātrina vielmaiņu par 24% turpmāko 90 minūšu laikā.
  • Tā aktivizē smadzeņu darbību. Cilvēku smadzeņu sastāvā ir 75% ūdens. Kad tajās ir pietiekošs ūdens daudzums, tās lieliski strādā - ūdens dod elektrisko enerģiju visām smadzeņu darbībām, ieskaitot domāšanu un atmiņas procesus.
  • Tā aizskalo toksīnus. Iedomājies - nedzert ūdeni veselas astoņas stundas! Tieši to organisms darīja guļot. Ūdens dzeršana no rīta palīdz ķermenim aizskalot toksiskās vielas, kas ir sakrājušās nakts laikā, kā arī stimulēt muskuļus.

2. Izej gaismā

Mosties un izej ārā - pētījumi rāda, ka cilvēkiem, kas pakļauj sevi dienas gaismai agri no rīta, ir mazāks ķermeņa masas indekss, neatkarīgi no diētas un vingrošanas programmas. Agrā nakts melotanīna izdalīšanās palīdzēs arī vieglāk aizmigt vakarā. Cik daudz gaismas mums īsti ir nepieciešams saņemt? Zinātnieki ir aprēķinājuši, ka optimālais daudzums ir 500 luksi, kamēr lielākā daļa cilvēku, sēžot vāji apgaismotās iekštelpās, saņem tikai 200-300 luksus gaismas. Nekas nespēs aizstāt īstu āra gaismu - pat mākoņainā dienā, izejot ārā, vari saņemt vairāk nekā 1000 luksus gaismas!


3. Meditē vismaz 5 minūtes

Meditācijas eksperti jau ilgu laiku iesaka sākt dienu ar meditācijas rituālu. Tas tiek uzskatīts par laiku, kad cilvēks atrodas vistuvāk savam pirmssākumam. Lai gan ideāls variants būtu 30 minūšu meditācija, arī 5-10 minūtes spēs pazemināt stresa un nemiera līmeni. Dienas sākšana mierīgā noskaņojumā garantē labākas koncentrēšanas spējas, skaidrāku lēmumu pieņemšanu un augstāku produktivitāti visas dienas garumā.

4. Izkustini savu ķermeni

Vai esi kādreiz no rīta jutusies gausa? Ātrākais veids, kā pacelt savu rīta enerģijas līmeni, ir sākt kustēties. Ķermenis atdzīvinās vielmaiņu un atbrīvos serotonīnu, kas ir labsajūtas hormons, kā arī samazinās stresa līmeni un paaugstinās kopējo emocionālo stāvokli. Kanzasas štata universitātes pētījumi liecina, ka, vingrojot pēc nakts badošanās, tiek sadedzināts lielāks daudzums tauku, salīdzinājumā ar tiem, kuru pēdējā maltīte bija līdz pat pusotrai stundai pirms treniņa.

5. Izsaki pateicības skaļi

Pateicības izjūtai ir specifiska ietekme uz veselību, ko ir vērts izbaudīt katru rītu. Pateicības pētnieks Roberts A. Emmons zinātniski pierādīja saikni starp pateicības jūtām un laimi. Eksperimentāla pētījuma laikā cilvēki, kas rakstīja pateicības dienasgrāmatas, nedēļas laikā vingroja regulārāk, izjuta mazāk nepatīkamus fiziskus simptomus, jutās laimīgāki par savu dzīvi kopumā un pozitīvāk noskaņoti attiecībā uz gaidāmo nedēļu, salīdzinājumā ar tiem, kas pierakstīja savas problēmas vai neitrālus dzīves notikumus.

 Tavs Skaistuma partneris

0




Rakstīt komentāru