22. septembris 2015

15 gardi ēdieni, kuri uzlabos tavu ādu (un kā tos pagatavot)

1. Avokado

Veselīgas vielas: vitamīni A, B6, C, E, K un nepiesātinātās taukskābes.

Pozitīva ietekme uz ādu: palīdz aizsargāt šūnas no UV staru bojājumiem, kā arī palīdz atjaunoties sausai un bojātai ādai.

Pagaršo kruasānu ar avokado. Pārgriez kruasānu gareniski uz pusēm, iepildi ar avokādo šķēlītēm un vārītām olām, uzber nedaudz sāls un piparus. Vari aizvietot kruasānu ar pilngraudu maizes šķēlēm - tev sanāks šī brīža aktuālākais brokastu ēdiens.

2. Mandeles

Veselīgas vielas: vitamīns E, magnijs.

Pozitīva ietekme uz ādu: uzlabo ādas toni, pasargā no bojājumiem un patogēniem (mikroorganismiem, kas uzbrūk šūnām un inficē tās).

Pagaršo auzu pārslu biezputru ar mandelēm. Sasmalcini mandeles un uzber rīta putrai. Pievieno arī žāvētos augļus un nedaudz kanēļa - ideālas brokastis rudens/ziemas sezonā.

3. Zaļā tēja

Veselīgas vielas: antioksidanti.

Pozitīva ietekme uz ādu: pretnovecošanās un pretiekaisuma iedarbība.

Pagaršo zaļo tēju ar garšvielām. Lai to pagatavotu, ieliec tējkannā pāris kanēļa standziņu, smalki sagrieztu ingvera sakni, sarīvētu citrona miziņu, sasmalcinātu kardamonu un, protams, zaļo tēju. Ļauj ievilkties aptuveni 5 minūtes un baudi ar medu, lai sasildītos drēgnos rudens un ziemas vakaros.

4. Ķirbis

Veselīgas vielas: vitamīns A, cinks, augļu enzīmi.

Pozitīva ietekme uz ādu: paātrina šūnu vielmaiņu, kontrolē tauku dziedzeru darbību, atvieglo aknes simptomus.

Pagaršo ķirbju kafiju. Pumpkin Spiced Latte ir viens no populārākajiem dzērieniem ārzemēs, kuru tu vari pagatavot arī mājās. Nelielā katliņā sajauc 3/4 gl. piena (labāk pilnpiena), 2-3 ēdk. ķirbju biezeņa, 3 ēdk. kļavu sīrupa, 1/2 tējk. garšvielu maisījuma (kanēlis, ingvers, muskatrieksts, pipari, krustnagliņas) un sildi līdz piens sāk celties. Nogriez uguni un pievieno 1/2 tējk. vaniļas ekstrakta. Lai iegūtu krēmīgu latte konsistenci, izmanto rokas blenderi. Kad masa ir pietiekoši uzputota, pārlej to lielā krūzē un uzmanīgi ielej 1/2 gl. iepriekš sagatavotas kafijas.

5. Austeres

Veselīgas vielas: cinks, vitamīns B12

Pozitīva ietekme uz ādu: piedalās kolagēna ražošanā un ādas atjaunošanā.

Pagaršo Asiņainās Mērijas austeres.Liec uz atvērtām austerēm tomātu sulu, smalki sagrieztu selerijas sakni, mārrutkus, nedaudz Tabasco mērces un rotā ar dillēm. Vienkārša recepte mājas ballītei.

6. Liellopu gaļa (ekoloģiska)

Veselīgas vielas: olbaltumvielas, vitamīns B12, cinks, retinols.

Pozitīva ietekme uz ādu: palīdz ādai izstrādāt elastānu, kas aizkavē grumbiņu veidošanos un pāragru novecošanos.

Pagaršo liellopa gaļu steika marinādē. Tev būs nepieciešams: 1/4 gl. olīveļļas, 1/4 gl. balzāmetiķa, 1/4 gl. Vorčestras mērces, 1/4 gl. sojas mērces, 2. tējk. Dižonas sinepju, 2 tējk. sasmalcināta ķiploka, sāls un pipari. Sajauc visas sastāvdaļas un marinē gaļu vismaz 2 stundas.

7. Lapu kāposti jeb keils

Veselīgas vielas: vitamīni A, C, B6, kalcijs, dzelzs.

Pozitīva ietekme uz ādu: piedalās audu veidošanā un kolagēna ražošanā.

Pagaršo zaļo smūtiju. Šis ir pieprasītākais dzēriens Ņujorkā - lasi recepti ŠEIT.

8. Tomāti

Veselīgas vielas: likopēns, vitamīns C

Pozitīva ietekme uz ādu: cīnās ar brīvajiem radikāļiem un aizsargā ādu no kaitīgā UV starojuma.

Pagaršo tomātu plācenīšu. Sakul 2 olas, pievieno 4 sagrieztus tomātus (izņem sēkliņas), 1 ēdk. tomātu mērces, 1/4 sadrupināta fetas siera, 4 ēdk. miltu, sāli, piparus un sasmalcinātas dilles. Veido plācenīšus un cep uz pannas 30 sekundes no katras puses. Sanāks veģetāras kotletītes, kas garšos arī gaļēdājiem.

9. Savvaļas lasis

Veselīgas vielas: antioksidanti, omega 3, vitamīni D, B12, olbaltumvielas

Pozitīva ietekme uz ādu: samazina brīvo radikāļu skaitu, cīnoties pret novecošanu, palīdz uzturēt mitruma līmeni ādā un pasargā pret akni.

Pamēģini lasi pikantā medus marinādē. Lai pagatavotu marinādi, sajauc 1/4 gl. sojas mērces (ar samazinātu sāls daudzumu), 2 ēdk. medus, 1 ēdk. rīsu etiķa, 1 ēdk. aso čili mērci, 1 ēdk. sarīvēta svaiga ingvera un 1 ēdk. sasmalcināta ķiploka. Marinē lasi vismaz vienu stundu (bet ne vairāk kā 8 stundas!).

10. Melnās pupiņas

Veselīgas vielas: antocianīns, magnijs, olbaltumvielas

Pozitīva ietekme uz ādu: aizsargā ādu no brīvo radikāļu izraisītajiem bojājumiem.

Pagaršo melno pupiņu uzkodu mērci. Sajauc blenderī 2 gl. melno pupiņu (vārītu vai konservētu), 3/4 gl. salsas mērces, 4 ķiploka daiviņas, 2 tējk. laima sulas, 1 tējk. ķimenes, 1 tējk. ūdens, 1/4 tējk. malta koriandra un nedaudz sāls. Sanāks interesanta mērce, kuru pasniegt ar sagrieztiem dārzeņiem.

11. Brokoļi

Veselīgas vielas: vitamīni A, C, K, folijskābe

Pozitīva ietekme uz ādu: labo ādas bojājumus.

Pagaršo salātus ar svaigiem brokoļiem. Lielā bļodā sajauc 2 brokoļa galvas (sadalītas rozetēs), 1 puķkāposta galvu (sagrieztu), 1 sarkano papriku, 1 zaļo papriku, 1/2 maza sarkanā sīpola, 3/4 gl. zaļās olīves, 2 gl. ķiršu tomātiņu, 1 gl. sarīvēta čedaras siera ar samazinātu tauku saturu. Mērcei izmanto olīveļļu vai bezpiedevu jogurtu. Šie salāti ir ne vien veselīgi, bet arī ļoti draudzīgi figūrai.

12. Sardīnes

Veselīgas vielas: vitamīni D, B12, fosfors, kalcijs.

Pozitīva ietekme uz ādu: saglabā ādas biezumu un elastību.

Pagaršo sardīņu pastēti. Sajauc blenderī: 1/2 gl sviesta, 100 g konservētas sardīnes, 1 lielu šalotes sīpolu (vari izmantot arī parasto sīpolu), 1 zaļo lociņu, 2 ēdk. pētersīļu, 1 ēdk. citrona sulas, 1 ēdk. Dižonas sinepju, 1/2 tējk. sāls, 1/2 tējk. piparu. Pirms pasniegšana atstāj ledusskapī uz divām stundām. Gatavo pastēti pasniedz ar sausmaizītēm vai sagrieztu dārzeņu plati.

13. Burkāni

Veselīgas vielas: beta-karotīns

Pozitīva ietekme uz ādu:aizsargā pret UV starojumu.

Pagaršo burkānus brūnā cukura glazūrā. Šai receptei vislabāk derēs mazie burkāniņi. Liec tos pannā kopā ar 1/2 gl. ūdens, 1.5 ēdk. sviesta un 1.5 ēdk. brūnā cukura. Tiklīdz ūdens sāk vārīties, pārej uz lēnu uguni un ļauj burkāniem sautēties 6 minūtes. Pēc tam atkal uzgriez augstu temperatūru un gaidi līdz viss ūdens iztvaiko. Pievieno sāli un piparus pēc garšas. Uzmanību - iespējams, ka tu nevarēsi atrauties no šiem burkāniņiem!

14. Upenes

Veselīgas vielas: vitamīns C, taninīns

Pozitīva ietekme uz ādu: palīdz savilkt audus, padarot ādu tvirtu.

Pagaršo upeņu - ābolu ievārījumu. Tev būs nepieciešams: 1/2 kg upenes, 1/2 kg āboli (nomizoti un sagriezti), 1 maza citrona sula un 1 kg ievārījuma cukura. Liec visas sastāvdaļas katlā, pievienojot 100 ml ūdens un vāri aptuveni 15 minūtes. Vitamīniem bagāts gardums ziemas vakariem!

15. Melnā šokolāde

Veselīgas vielas: riboflavīns, teobromīns

Pozitīva ietekme uz ādu: mitrina, padara tvirtāku un elastīgāku, piešķir mirdzumu.

Pagaršo šokolādes - avokado trifeles. Divi superprodukti ir apvienoti vienā receptē! No sākuma izkausē 170 g tumšās šokolādes (ieliec bļodā, kas novietota uz katliņa ar verdošu ūdeni iekšā). Kad šokolāde ir izkususi, pievieno 1/2 tējk. vaniļas ekstrakta, sāli un 1/3 gl. avokado un ar dakšu mīci līdz konsistence ir vienmērīga. Gatavo masu ievieto ledusskapī un 20 minūtēm. Kad tā ir atdzisusi un nedaudz sacietējusi, veido mazas bumbiņas, kuras apviļā kakao pulverī. Trifeles ēd uzreiz vai glabā ledusskapī.

Bilžu avoti:  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 16 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
0




Rakstīt komentāru